donderdag 6 november 2014

Van grond naar bouwput

Vanochtend reed ik, nadat ik Julia en Sarah naar school had gebracht en mijn taak als leesmoeder had volbracht, vol enthousiasme met een zak eierkoeken naar ons stukje grond. Lekker voor bij de koffie voor de mannen die het grondwerk uitvoeren. Toen ik het straatje naar onze grond inliep wist ik even niet wat ik zag...één en al zand, bergen vol met zand... Logisch, denk je misschien als het grondwerk is begonnen. Maar ik ben blijkbaar toch wat naïef want zo'n grote actie had ik niet verwacht voor het graven van een 'paar' sleuven voor de fundering! Heel eerlijk gezegd moest ik even slikken. Ons prachtige stukje grond waar we zo heerlijk en relaxed aan het werk waren geweest was ineens een echte bouwput geworden. Elke keer denk ik dat ik nu wel besef hoe 'echt' het allemaal is maar blijkbaar is de realiteit nog 'echter' dan ik me steeds besef. Inmiddels ben ik weer helemaal bijgekomen van deze kleine realiteitsschok ;-) en heb ik de paaltjes en het binddraad voor de bekisting opgehaald. Het grondwerk is vandaag helemaal afgerond dus we kunnen zelf verder gaan met de fundering. Inmiddels in een echte bouwput!!!

Voor wie het leuk vindt echte actie te zien: https://www.youtube.com/watch?v=Uri4zY4XBxE

Het grondwerk in volle gang
De eerste sleuven voor de fundering

Grondwerk klaar; bouwput geboren!
Wagen vol geladen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten